- Inhoud
- Index
- Verklarende woordenlijst
Overzicht van functionaliteit in organisatieprofielen
Via een organisatieprofiel bepaal je of, en zo ja hoe bepaalde cumlaude Learning-functionaliteit wordt gebruikt in je organisatie of organisatieonderdeel. Hieronder zie je welke onderdelen je in je organisatieprofiel moet aanvinken om bepaalde functionaliteit te kunnen gebruiken, welke permissies je instelt, en in welke werkruimten de functionaliteit wordt opgezet of gebruikt.
Activiteitenplannen aanbieden |
||||
Activiteitenplannen kunnen via de agenda of het portfolio (via een portfoliodeel) aan gebruikers worden aangeboden, of zelf door gebruikers worden aangemaakt in hun agenda of portfolio. Activiteitenplannen worden altijd gebaseerd op een activiteitenplansjabloon. Activiteitenplansjablonen maak je binnen een organisatieprofiel.
Vink daarom in je organisatieprofiel de volgende onderdelen aan:
|
||||
Geef beheerrechten op het organisatieprofiel aan degene die:
Geef inzienrechten op het organisatieprofiel aan degene(n) die:
Activiteitenplansjablonen worden in de werkruimte Activiteitenplansjablonen beheren gemaakt. |
||||
Competentieprofielen aanbieden op basis van competentiematrices |
||||
Competentieprofielen worden aangeboden in de werkruimte Portfolio. Competenties kunnen eventueel aan studieroutes worden gekoppeld. Je maakt competentieprofielen binnen een organisatieprofiel.
Vink daarom in je organisatieprofiel de volgende onderdelen aan:
|
||||
Geef inzienrechten op het organisatieprofiel aan degene(n) die:
Competentiematrices en competentieprofielen worden in de werkruimte Competentieprofielen beheren gedefinieerd. |
||||
Feedbackformulieren aanbieden |
||||
Door feedbackformulieren in te vullen kunnen gebruikers feedback geven over hun eigen functioneren of het functioneren van andere personen. Feedbackformulieren worden binnen een organisatieprofiel gemaakt.
Vink daarom in je organisatieprofiel het volgende onderdeel aan:
|
||||
Jij of degene die je beheerrechten op het organisatieprofiel hebt toegekend:
Je doet dit in de werkruimte Feedbackformulieren beheren. |
||||
Formulieren aanbieden |
||||
Formulieren worden binnen een organisatieprofiel gemaakt en kunnen door studenten worden bekeken en ingevuld via de werkruimte Formulieren of via het portfolio (vanuit een portfoliodeel).
Vink daarom in je organisatieprofiel de volgende onderdelen aan:
|
||||
Jij of degene die je inzienrechten op het organisatieprofiel hebt toegekend, ontwerpt de formulieren en stelt deze beschikbaar aan de gewenste gebruikers.
Je doet dit in de werkruimte Formulieren beheren. |
||||
Forums aanbieden in projecten en studieroutes |
||||
Forums bieden de mogelijkheid te discussiëren over uiteenlopende onderwerpen. Je kunt algemene forums aanbieden. Deze zijn niet gekoppeld aan een specifiek onderdeel van cumlaude Learning en vallen ook niet onder een organisatieprofiel. Of je kunt forums opnemen in een studieroute of project. Forums in studieroutes en projecten worden gebaseerd op forumsjablonen. Je maakt forumsjablonen binnen een organisatieprofiel.
Vink daarom in je organisatieprofiel de volgende onderdelen aan:
|
||||
Jij, degene met beheerrechten op het organisatieprofiel, of degene met inzienrechten op het organisatieprofiel en de functie ADMIN_FORUMS:
Je maakt forumsjablonen in de werkruimte Forumsjablonen beheren. |
||||
Onderwijscatalogus aanbieden |
||||
In de onderwijscatalogus worden eenheden en curricula ingericht, en op basis daarvan uitvoerings- en volgplannen aan studenten en docenten uitgedeeld. Het inrichten van eenheden en curricula gebeurt binnen organisatieprofielen. De uitvoerings- en volgplannen worden gebaseerd op activiteitenplansjablonen.
Vink in je organisatieprofiel daarom de volgende onderdelen aan:
|
||||
Jij of degene die je inzienrechten op het organisatieprofiel hebt toegekend, maakt de eenheden en curricula aan en genereert uitvoerings- en volgplannen.
Je doet dit in de werkruimten Onderwijscatalogus en Ontwerptool. |
||||
Organisatiegroep aanbieden - om gebruikers van organisatieprofielen gescheiden te houden |
||||
Bij het beheren van gebruikers, het instellen van permissies, het sturen van mail, enzovoort heeft een gebruiker standaard toegang tot gebruikers ongeacht de organisatieprofielen waartoe gebruikers horen (mits hij de functie USER_BROWSE_NON_ORGANIZATION_GROUPS en/of MNGT_ACCESS_NON_ORGANIZATION_GROUPS heeft). Je kunt de gebruikers van de verschillende organisatieprofielen echter ook gescheiden houden: gebruikers zien dan alleen de gebruikers uit hun eigen organisatieprofiel.
Om dit in te stellen vink je in je organisatieprofiel het volgende onderdeel aan:
|
||||
Jij of degene die de gebruikersadministratie voert, zet onder de organisatiegroep die hiermee wordt aangemaakt de groepenstructuur op en maakt nieuwe gebruikers aan die je in de groepenstructuur indeelt.
Je doet dit in de werkruimte Gebruikers en groepen beheren.
|
||||
Portfolio aanbieden |
||||
In een portfolio (dat kan bestaan uit portfoliodelen) kan onder andere bewijslast worden verzameld bij gevolgde studieroutes. Een portfolio kan ook worden gecombineerd met competentieprofielen. De portfoliosjablonen voor een portfoliodeel maak je binnen een organisatieprofiel.
Vink daarom in je organisatieprofiel de volgende onderdelen aan:
|
||||
Jij of degene die je beheerrechten op het organisatieprofiel hebt toegekend, definieert een of meer portfoliosjablonen, waarop de portfoliodelen van individuele studenten worden gebaseerd.
Je maakt portfoliosjablonen in de werkruimte Portfoliosjablonen beheren. |
||||
Projecten aanbieden |
||||
Projecten kunnen aan studenten worden aangeboden als opzichzelfstaande projecten (in de werkruimte Projecten) of als onderdeel van een studieroute (in de werkruimte Studieroutes). Hiervoor kunnen projecten of projectsjablonen worden gebruikt. Beide worden binnen een organisatieprofiel gemaakt.
Vink daarom in je organisatieprofiel de volgende onderdelen aan:
|
||||
Jij of degene aan wie je beheerrechten op het organisatieprofiel hebt toegekend, maakt een of meer projectclusters. Daarbinnen kunnen projecten en/of projectsjablonen worden gemaakt door jou of andere gebruikers met beheerrechten op het projectcluster.
Je maakt projectclusters in de werkruimte Projecten beheren en je maakt projecten of projectsjablonen in de werkruimte Projecten beheren of direct in Studieroutes beheren. |
||||
Skills aanbieden |
||||
Skills worden gegroepeerd in sets binnen een verzameling. Skillsverzamelingen worden via het portfolio aan gebruikers aangeboden. Je maakt skillsverzamelingen binnen een organisatieprofiel.
Vink daarom in je organisatieprofiel de volgende onderdelen aan:
|
||||
Jij of degene die je inzienrechten op het organisatieprofiel hebt toegekend, definieert de verzamelingen met sets en skills.
Je doet dit in de werkruimte Skills beheren. |
||||
Stages aanbieden |
||||
Perioden waarbinnen studenten stage kunnen lopen maak je binnen een organisatieprofiel.
Vink daarom in je organisatieprofiel het volgende onderdeel aan:
|
||||
Jij, degene met
beheerrechten op het organisatieprofiel, of degene met inzienrechten
op het organisatieprofiel en de functie USER_ALLOW_CREATE_INTERNSHIP_PERIODS,
maakt de perioden
aan waarin studenten stage kunnen lopen. |
||||
Studiematerialen aanbieden via de studieomgeving |
||||
Studiematerialen maak je binnen een organisatieprofiel.
Vink daarom in je organisatieprofiel het volgende onderdeel aan:
|
||||
Jij of degene
aan wie je beheerrechten op het organisatieprofiel hebt toegekend,
maakt in ieder geval de studiebanken
aan en daarbinnen eventueel mappen waarin docenten hun studiematerialen
kunnen samenstellen. Ook kun je eventueel categorieën aanmaken
op het niveau van de studiebank waarin studieroutes kunnen worden
ingedeeld (dit kan ook door docenten worden gedaan op het niveau
van de studieroute). Categorieën worden gebruikt bij inschrijving
op studieroutes, om eenvoudig naar studieroutes te kunnen bladeren. |
||||
Toetsen aanbieden |
||||
Toetsen kunnen worden aangeboden via studieroutes of activiteitenplannen. Je maakt toetsen aan binnen een organisatieprofiel.
Vink daarom in je organisatieprofiel de volgende onderdelen aan:
|
||||
Jij of degene die je beheerrechten op het organisatieprofiel hebt toegekend, maakt toetsen-en-vragenbanken aan (met eronder eventueel een mappenstructuur) waarin toetsen en vragen worden gemaakt en beheerd. Je kent beheerders toe per toetsen- en vragenbank (of per map).
Je doet dit in de werkruimte Toetsen en vragen beheren. |
||||
Dit onderdeel heeft betrekking op de N@Tschool!-toetsomgeving (alleen beschikbaar via de clientversie van cumlaude Learning).
Jij of degene die je beheerrechten op het organisatieprofiel hebt toegekend, kan toetsattributen aanmaken die kunnen worden gebruikt om toetsen, secties en vragen mee te kenmerken. Hiermee wordt het voor docenten mogelijk om vragen in de toetsen- en vragenbank te selecteren voor opname in een toets, en kunnen specifieke toetsen, secties en vragen worden geselecteerd voor een rapport van de toetsen- en vragenbank.
Je maakt toetsattributen in de werkruimte Toetsattributen beheren. |